Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Insikt

Gå ner 
+3
Mawy
Nasin
Lorennia
7 posters
FörfattareMeddelande
Lorennia
Class Leader



Antal inlägg : 74
Registration date : 07-08-15

Insikt Empty
InläggRubrik: Insikt   Insikt Icon_minitimemån nov 19, 2007 8:50 am

-Grupptryck i spelvärlden och bland kompisar i skolan nämns som orsaker till det omfattande spelandet, liksom jakt på status i den virtuella världen. En annan orsak till att spelandet blir gränslöst är den geografiska tidsskillnaden mellan spelare i samma lag. Ungdomarna berättar också hur spelandet kan leda till sena nätter, dåliga matvanor, bristande hygien, skolk och slarv med läxor, vilket skapar konflikter med omgivningen. Men de tycks ändå ha en viss medvetenhet om att ”det vanliga livet” inte kan tillåtas förfalla under någon längre tid, och spelandet beskrivs som något som går i perioder.-

Efter att ha läst detta tog jag mig mod att skriva om något som jag under en längre tid har tänkt mkt på och även nämnt tidigare. Som jag tidigare har berättat så har mitt spelande tagit över och gjort att jag skapat en mängd onyttiga vanor. Jag beslutate att försöka skära ner mitt spelande och försöka förbättra mitt liv. Men har märkt att detta inte är möjligt då jag känner mig som en lagspelare som måste avbryta mitt i en match så att säga och därför inte kunnat skära ner. Mitt spelande har så att säga inte minskat alls och därför har ingen förbättring skett. Det är med tungt hjärta som jag meddelar att jag kommer sluta spela wow på samma sätt som jag gjort förut. Jag kommer inte att kunna närvara vid raids eller dylikt.

Jag kommer inte ens att spela mkt alls och då jag gör det är det bara i korta perioder. Detta kommer fortsätta tills jag känner att jag har mer kontroll över mitt spelande och inte tvärtom. Jag vet inte hur länge det kommer ta men jag kommer att komma tillbaka. Då förhoppningsvis i ett bättre skick änn jag är i nu, som tillåter mig att kunna leva mitt normala liv och mitt online liv på en jämn och sund nivå. Jag hoppas ni har förstående med mitt beslut och att ni respekterar det.

Med det sagt, så önskar jag er lycka till. Vi ses/hörs väl online eller på vent nån gång ibland. /MVH lollo
Till överst på sidan Gå ner
Nasin

Nasin


Antal inlägg : 40
Location : Lapphålan
Registration date : 07-08-14

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimemån nov 19, 2007 9:29 am

Kommer sakna dig lollo Sad
Till överst på sidan Gå ner
Mawy




Antal inlägg : 49
Registration date : 07-09-20

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimemån nov 19, 2007 10:30 am

Kommer sakna dig min kära lollo.
Till överst på sidan Gå ner
Fotpall
Guild Master
Fotpall


Antal inlägg : 93
Registration date : 07-08-14

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimemån nov 19, 2007 2:44 pm

kommer sakna dig lollo! men jag vet att du kommer tillbaka! få lite struktur på livet bara så går det nog kombinera ^^ du får iaf. komma in på vent o så nån gång!
Till överst på sidan Gå ner
Amindra
Officer



Antal inlägg : 21
Registration date : 07-08-13

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimetis nov 20, 2007 5:33 am

klart du inte ska spela om du mår dåligt av de, men lycka till med livet Smile
Till överst på sidan Gå ner
gubbe

gubbe


Antal inlägg : 31
Registration date : 07-09-13

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimeons nov 28, 2007 3:36 am

Kommer också sakna dig Lollo! Hoppas verkligen allt löser sig för dig irl mannen! <3!!!!


Kommer själv personligen att dra ner på mitt spelande oerhört mycket nu pga ganska allvarliga saker som hänt och händer irl för min del, inte till "that point" att jag slutar spela helt men somsagt skära ner på spelandet.

Gl Lollo.
Till överst på sidan Gå ner
Lorennia
Class Leader



Antal inlägg : 74
Registration date : 07-08-15

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimetis dec 04, 2007 3:56 pm

Ok. Så allting har inte löst sig. MEN!!! Efter att ha blivit frågad att tanka i karazhan så fick jag ännu en gång blodad tand. Så Lolliga Lollo is BACK in action! Se fram emot att se mig vara med i raids igen Smile

(P.S. Jag kunde helt enkelt inte sluta spela wow :S Hoppas bara att jag kan fortsätta rehaben utan problem bara.)
Till överst på sidan Gå ner
Zitrox
Officer
Zitrox


Antal inlägg : 32
Location : My own world
Registration date : 07-08-13

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimetis dec 04, 2007 4:05 pm

Lorennia skrev:
Ok. Så allting har inte löst sig. MEN!!! Efter att ha blivit frågad att tanka i karazhan så fick jag ännu en gång blodad tand. Så Lolliga Lollo is BACK in action! Se fram emot att se mig vara med i raids igen Smile

(P.S. Jag kunde helt enkelt inte sluta spela wow :S Hoppas bara att jag kan fortsätta rehaben utan problem bara.)





Chilla lite med spelandet ifall det inte går så bra med din rehab nu då Smile Bättre att spela mindre och ha de bättre irl.

När jag slutade wow så blev allt mkt bättre irl snabbt, det var jävligt lättande för mig och står ännu fast vid mitt beslut att sluta, iallafall för nu.
Det behöver ju inte gå så långt att du behöver sluta, men chilla lite ifall de inte går ngt vidare nu (iaf efter ni rensat BT;) ) Haha Smile
Till överst på sidan Gå ner
Fotpall
Guild Master
Fotpall


Antal inlägg : 93
Registration date : 07-08-14

Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitimeons dec 05, 2007 3:01 am

det e luuuugnt! märker jag att lollo vart lite FÖR aktiv under en period ringer jag hans ISP o ber dom kapa hans lina nåra dagar ^^
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Insikt Empty
InläggRubrik: Sv: Insikt   Insikt Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Insikt
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» mawys insikt

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Public forum :: General chat-
Hoppa till: