Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Sal




Antal inlägg : 7
Registration date : 08-01-08

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimetis jan 08, 2008 9:30 am

IRL namn: Nils Lindeberg
Ålder: 38
Bor: Uppsala
Hur aktiv är du?
Loggar in var och varannan dag, spelar 3-5 ggr i veckan.
Hur länge har du spelat WoW? Sen starten. Ett antal MMO innan dess, hela vägen tillbaka till Ultima Online.

Karaktärens namn: Sal
Karaktärens klass: Paladin
Karaktärens ras: Human
Dina tidigare guilder: Ancient Knight
Varför du lämnade den/dem?
Har inte lämnat dem än. Men jag vill raida och med det strul som varit i AK så är det inte möjligt längre, men lojal som är har man hållit ut tills nu. Har även raidat lite med Securitas i väntan på bättre tider i AK.

Dina erfarenheter av end-game instancer på 60:
Vi fick aldrig ner C'thun, men vi försökte hehe. Nax var vi bara inne och turistade i.

Dina erfarenheter av end-game instancer på 70: 3/4 TK och 3/6 SSC.
Din karaktärs /played: Nästan 100 dagar.
Ditt gear (gärna en profil):
Har hyffsat healing gear med tanke på ovanstående progress.
Har riktigt bra retribution gear med tanke på ovanstående progress, så när som på ett par delar, som bara är best blue och inte bra epix.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Outland&n=Sal

Dina attunes: Kara men inget mer.
Vilka spelare känner du från guilden om du känner någon?
Alla gamla AKare vilket verkar vara en hel drös, hehe.

Varför vill du joina Otur?
Halva mitt gille har ju redan gått hit, och AK kan inte raida 25-manna längre. Vill fortsätta med den progress vi hade och Otur verkar ligga precis där, eller straxt ovanför. Låter helt perfekt för min del.

Vad kan du tillföra till guilden?
Jag är trevlig som person, spelar min karaktär väl (brukar ligga lite över min gear level i listorna) och har ganska mycket tålamod när det gäller wipes och sådant.
Sen pratade jag lite med Skölden och hörde att Ni inte kör med en retribution paladin i raiderna och det låter inte bra... :-) Efter att ha räknat på det och läst in mig på ämnet är jag övertygad om att alla raider som satsar på progress bör ha en retribution pala med. Dessutom har jag gear nog för uppdraget.

Har du några problem med många wipes i försöket att progressa dvs mycket repair bills etc om det krävs?
Jag har inget problem med wipes. Wipe nights är ofta skitspännande och man måste vara på alerten hela tiden. Då är det värre med farmningsrundor i Kara, etc, då de kan bli lite tråkiga i längden. Guld är heller inget problem då det är en billig kostnad för nöjet att raida.

Hur ofta kan du raida ? Beror lite på vilka dagar det blir, men 3 ggr i veckan borde inte vara ett problem.

Vad kan man säga i övrigt?
Jag är en person som spenderar lika mycket tid att läsa på forum och räkna på talents och gear, som att faktiskt spela. Lite av en teoretiker med andra ord. På vardagarna är jag systemutvecklare och på kvällar då jag inte raidar spelar jag rollspel eller engagerar mig i olika föreningar. Var sambo ett tag i höstas, men nu är man fri igen och kan disponera sin tid fritt. Jag har sysslat med spelutveckling på amatörnivå hela mitt liv och även haft jobb i dataspelsbranschen. För tillfället är jag lite involverad i ett nytt MMO som kommer att komma ut om ett par år, men det mesta runt det projektet är täckt av ett NDA, så jag får inte prata om det. :-8

Snackade lite med Tiny som gick med i Otur ganska nyligen och han hade ingen säkrad raid plats, men hade ändå kommit med som reserv några gånger och haft roligt. Jag skulle gärna ta en sådan reservplats också om det finns för många melee dps, eller för många palas eller hur Ni nu räknar raid spots för retribution paladiner.

God fortsättning och jag hoppas få höra från Er snart. Ser fram emot att få prova retribution paladin konceptet under riktiga raidförhållanden och om det skiter sig så har man ju healadin gearet i garderoben. scratch

/nisse

PS. För Er som inte är pålästa på palas sen 2.3 patchen så är det följande som gör retribution paladins värdiga att ta med som DPS:

1. Ännu en paladinbuff. Ännu en Lay on Hand. Ännu en Divine Intervention, etc.

2. Normalt så håller inte holy paladins på och kastar JoWisdom eller JoLight på bossar då det tar viktig tid från helandet, då det måste göras var 30sec. Med en retpala i raiden så använder han Crusader striket och refreshar alla judgments, 3 st, på en gång. Denna förmåga kräver 41 p. i retribution. Detta gör att övriga palas bara behöver judga en gång i början av varje boss fas. Sen har alla offensiva mana users nästan 100 extra mp5 (det samma som att kedje dricka mana pots) i snitt beroende på casting/attack speed. Samt en motsvarande HoT på melee.

3. JotCrusader ger +3% crit på alla som slår på paladinens target. Det är mycket extra dps. Detta gäller även tanken som får lite mer threat från vit skada. Totalt motsvarar detta kanske 15 (personer) x 2% (snittskade ökningen) = 30% av en bra dps:are som tillförs raiden.

4. 2% mer skada (eller threat om paladinen är i samma grupp som tanken) till alla i gruppen. Detta är ytterligare 8% skada som tillförs raiden.

5. Om palan är med i samma grupp som en Shaman (ofta melee dps gruppen), så ökar skadan ytterligare med några procent, efs whirlwind effekten ökar mest för dem med långsamma vapen som har stor del av sin skada kopplade till autoattacken. Rogues får kanske 4-5% ökning av sin dps, emedan en paladin kan få en 10-12% ökning efter vad jag har läst.

6. Personlig DPS som bör kunna ligga på 75-80% av likvärdigt gearad dps om han får vara med i melee dps gruppen med shaman samt en eller flera av BM hunter, feral drudde, warrior, hemo rogue etc. Detta kan ju dock variera stort från fight till fight, men det är vad jag läst och sett statistik på. Pratade lite med Frith från Union och de hade ofta med sig en ret pala och han bekräftade att resonemanget ovan även funkade i praktiken.

På det hela taget så borde man kunna byta en melee dps mot en melee pala utan att förlora dps. Man vinner troligtvis dps till raiden i stort på detta sätt. Vidare så kan man kanske också tänka sig att byta en av de tre givna healadin platserna (p g a buffarna) till en annan healare man får ju ändå 3 blessings och 3 judgements.

Hoppas ni vågar prova en retpala i raidsammanhang. Sal anmäler sig som frivillig försökskanin. rabbit
Till överst på sidan Gå ner
steelbeard

steelbeard


Antal inlägg : 92
Age : 46
Registration date : 07-11-20

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimetis jan 08, 2008 1:17 pm

Sal, BRA KILLE!

Har kört med honom från ZG, igenom MC, BWL, AQ och AQ20...och tills jag började i Otur.

Det är orginal retadinen som bytte till holy när ret inte var hållbart längre.
Till överst på sidan Gå ner
Belly

Belly


Antal inlägg : 48
Age : 47
Location : Helsingborg
Registration date : 07-11-21

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimetis jan 08, 2008 4:05 pm

har oxå spelat pre TBC o lite annat med Sal, bra kille. clown
Till överst på sidan Gå ner
Belly

Belly


Antal inlägg : 48
Age : 47
Location : Helsingborg
Registration date : 07-11-21

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimefre jan 11, 2008 7:56 am

Paladin klassledaren kommer svara snarast på detta, sorry att det tar tid.

Mvh
Caramell
Till överst på sidan Gå ner
Remus

Remus


Antal inlägg : 10
Age : 33
Location : Enköping
Registration date : 07-12-09

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimefre jan 11, 2008 10:40 am

Lök Skölden Smile
Till överst på sidan Gå ner
Skölden




Antal inlägg : 42
Age : 32
Location : Örebro
Registration date : 07-08-13

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimefre jan 11, 2008 12:11 pm

Mycket bra ansökan Sal, men tyävrr så är det förtillfället fullt på paladin fronten.
Men ändrar sig någonting så finns din ansökan kvar.
Till överst på sidan Gå ner
Skölden




Antal inlägg : 42
Age : 32
Location : Örebro
Registration date : 07-08-13

Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitimesön jan 13, 2008 5:31 am

Läget har förändrats vänligen kontakta mig ingame.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Empty
InläggRubrik: Sv: Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)   Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin) Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Sal - Paladin - (Raid DPS eller Healadin)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Paladin application
» retri/prot Paladin
» The big Raid
» Holy Paladin - Traxxstorm Jaedenar PvP
» Bebbrick Holy Paladin!! APPLY!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Applications-
Hoppa till: